top of page

Doubletree by Hilton Resort & SPA Marjan Island, Ras Al Khaimah



Nu är vi färdiga med det här hotellet! Helt färdiga! Klara! Vi återvände till Doubletree by Hilton i Ras Al Khaimah detta höstlov då vi var där 2014 och fick en mindre bra upplevelse och ville ge hotellet en ny chans. 2014 var hotellet ganska nybyggt och alla misstag och brister förklarades av ledningen bero på barnsjukdomar. Vi blev dock väl kompenserade och återvände alltså ett år senare. Fel, fel, fel!

Skulle hotellet ha 3 stjärnor skulle det vara bra. Skulle det ha 4 stjärnor skulle det vara ”sådär” och med de 5 stjärnor hotellet har är det bedrövligt. Riktigt illa faktiskt. Hotellet är ett ”Resort & SPA” och utlovar lugn och harmoni, men det kändes mer som att äta på på food courten i Kista Galleria och ligga vid poolen på Skara Sommarland. Nej, det här är inte vad jag förväntar mig av ett femstjärnigt SPA-hotell.


Hotellet är fint med en stor välkomnande lobby och vid incheckningen får man varma Chocolate chip cookies. Trevligt! Det ligger vid havet med ett superhärligt poolområde och egen strand och rummen är riktigt fina och rymliga, med sköna sängar. SPAt på den 9:e våningen har bra behandlingar och och duktiga massörer. Men här slutar det positiva omdömet…


Vi valde All Inclusive en del av tiden och måltiderna serverades då i bufféform i den stora restaurangen. Maten var ganska ok, men miljön och servicen hade en hel del att önska. Hela måltidsupplevelsen var kaotisk från början till slut. Luncherna gick väl an, men det var ett evigt jagande av lediga bord på kvällarna och städa av borden fick man göra själv om man ville bli av med den föregående gästens disk.


Det var ingen service vid poolen. Man fick gå till baren själv och trängas. Vinglasen tog slut i baren, men det fanns ju plastmuggar, och solstolarna paxades redan klockan 6 på morgonen av tyska och ryska charterturister. När vi klagade hos hotellets F&B visade det sig att han var där på sin fjärde arbetsdag och var väl medveten om problemen i restaurangen och vid poolbaren. Vi blev kompenserade även denna gång – men vi åker INTE tillbaka.



Plus

+ Rummen är rymliga och sängarna sköna + Poolområdet är fint + Spat

Minus – Restaurangen – Upplevelsen av poolområdet är inte vad man kan förvänta sig av ett SPA-hotell – Servicen är under all kritik och otroligt dåligt uppstyrd Prisnivå: €€€€



0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page